maandag 29 oktober 2012

Regels voor een eerste date


Zoals een enkele man of vrouw zal getuigen, het maakt niet uit hoe leuk dating kan zijn, kunnen we allemaal doen zonder de gevreesde druk van de eerste date. Heb ik gelijk? (Dat was retorisch, trouwens.)

De manier waarop ik het zie, moet eerst de data zijn zo leuk en vluchtig als mogelijk, een mid-week drankje hier, een zondag pint daar. Een man een keer nam me mee naar een optreden op een eerste date. De band was verschrikkelijk, maar de datum was het niet.

Mijn ergste date ooit was de eerste die na een breuk. Ik was een emotioneel wrak. Na beschaafde drankjes in een Noord-Londense pub en we wandelden naar buiten en als de mooie man leunde in me te kussen, barstte ik in tranen uit (hoe aantrekkelijk). Tot zijn krediet, hij was een volslagen heer, zwakjes probeerde een grap, plaatste me in een taxi en, natuurlijk, belde me nooit terug.

Mijn volgende eerste date was veel meer succes - in feite leidt tot een tweede, derde en zelfs vierde - maar ik zal nooit vergeten mijn ongeloof toen, halverwege het diner, beval hij de rekening, terwijl ik nog aan het eten. Zonder zelfs maar te vragen of ik klaar was. Die duidelijk was ik niet. Ongelofelijk.

Dit brengt mij tot wat veel mannen vrienden maken zich verwarring over: First-date-etiquette. Enkele vragen die zijn opgedoken uit mijn mannelijke vriendjes zijn onder andere:

1. 'Is een pub saai of heb ik nodig om meer creatief te zijn?' (Antwoord:. Houd de eerste date eenvoudige Drinks in een leuke bar zijn perfect, de data vooruitgang, dus kan zowel uw creativiteit)

2. 'Moeten we haar laten betalen?' (Antwoord: Niet als je wilt haar weer te zien)

3. 'Is het te vroeg om te vragen haar terug naar mijn plaats?' (Antwoord: We weten dat je gaat proberen die ene Doe niet zo mal.).

De vraag over wie betaalt, is een lastige. Ja, wij zijn onafhankelijk, moderne vrouwen die financieel kan redden onszelf, maar de moderne meisje nog steeds waardeert ridderlijkheid. Er is niets - NIETS - meer off-putting dan een goedkope man. Een man die dringt aan op het betalen voor een avondje uit is een heer, iemand die geniet van ons bedrijf zo veel hij wil behandelen ons. Ik zou nooit verwachten, of toegestaan, wordt deze om door te gaan voor verdere data en geen van beide zou een meisje die ik ken. We zijn meer dan bereid om een ​​paar rondes in te krijgen en ik zou altijd aan te bieden aan Nederlandse gaan op een maaltijd, maar ik denk dat een man zou moeten aandringen op het nemen van de leeuwen aandeel op de eerste date. Het is gewoon manieren.

Een ander cruciaal aspect: er moet veel van de pre-date scherts. Flirterig teksten en e-mails het ijs te breken prachtig en geven volop mogelijkheden voor follow-up gesprek wanneer de datum eindelijk arriveert. Wat pre-millennium daters deed voor instant messaging is mij een raadsel.

Ik ben een fan van een dag-first-date. Een ontspannen, een beetje dronken weekend lunch is perfect. De keerzijde van de dag datum is natuurlijk, als het gaat briljant, vind je dat je nog steeds uit, gehamerd, door tweeëntwintig dat is hoe ik mezelf aan het eind van de dag # 1 met mijn ex, Mike. Na een dag van het drinken we mijn vrienden verenigd in een club. Mike ging naar onze jassen te verzamelen en, volgens het hem, terug te vinden mij "stortte op de vloer verpakt in een veren boa." Ik heb nog niet kunnen herinneren. Hij gebundeld ons - boa inbegrepen - in een taxi, removeing ​​gevallen veren van bekleding van de cabine, terwijl die me met een arm buiten mijn flat. Niet mijn mooiste moment. Wonder boven wonder, we gedateerd voor een jaar en half na dat.

Ik had onlangs een veel meer ingetogen, maar lang niet zo memorabel, eerste date. Deze man werkte in de stad en nam me mee naar een heerlijke cocktail club in Mayfair. Helaas kon alle Bellinis in het land niet compenseren voor zijn duidelijk gebrek aan persoonlijkheid. Toen we een paar weken eerder ontmoet in een bar leek hij zo charmant. Nu, ik voelde me alsof ik werd gedoceerd door een mislukte Apprentice kandidaat. Hij heeft me niet gevraagd iets over mezelf, net opgeschept over de manier waarop hij met succes micro-managed zijn afdeling, geslagen zijn jaarlijkse verkoopdoelstelling (de theme tune te TOWIE speelde op repeat in mijn hoofd op dit punt) en de naam-dropping grote klanten. Dacht hij echt dat dit alles zelf-belang zou me winnen? Alstublieft.

Het gaat om te laten zien dat het niet uitmaakt waar je gaat of hoeveel u uitgeeft op een datum, het is allemaal over het bedrijf. Maar het kraken van een paar grappen en wachten tot ze eten klaar voor het bestellen van de factuur zijn goede plekken om te beginnen.